Svårigheter att boka aktivitet

• 8 sep 2018

image: Svårigheter att boka aktivitet

Det förekommer att våra medlemmar upplever svårigheter att boka aktiviteter på vår hemsida. Här kommer några tips som du skall tänka på för att du skall få din profil på hemsidan att fungera som du önskar.

- Medlemskap krävs

För att kunna boka aktiviteter behöver du vara medlem. Varje medlem har ett medlemskonto på hemsidan. Om du skapar ett nytt konto, som inte är knutet till ditt medlemskap, så kommer du inte kunna boka några aktiviteter förrän du blivit medlem med det kontot. De allra flesta vill bara ha ett medlemskap, så för att komma till rätta med det här problemet ber vi dig att logga in med ditt medlemskonto och absolut inte skapa något nytt konto.

- Rätt födelsedatum krävs

Väl inloggad så upplever en del att de ändå inte kan boka. Det beror på att de flesta aktiviteter har en åldersgräns på 18 år, dvs systemet måste känna av att du är 18 år. När systemet lades upp så fanns inga födelsedatum registrerade, varför vi ber alla medlemmar att uppdatera sitt födelsedatum. När detta är gjort så kommer du kunna boka alla aktiviteter som du har rätt att boka, förutsatt att du verkligen är över 18 år såklart.

- Kommer du inte ihåg ditt lösenord?

En del har svårigheter att komma ihåg sitt lösenord. Du kan då återställa detta om du känner till ditt användarnamn och ditt födelsedatum. En förutsättning för att återställa sitt lösenord är således att du uppdaterat ditt födelsedatum i din profil.

- Kommer du inte ihåg ditt användarnamn?

De gamla användarnamnen som användes för inlogg på den gamla hemsidan finns inte längre. Det är nya användarnamn, och dessa har kommunicerats vid ett flertal tillfällen via epost under 2017, senaste gången den 3 december. Kolla din epost och kan du ändå inte hitta användarnamnet får du kontakta kassören så tar han fram rätt användarnamn vid tillfälle.